Roman Rural Landscapes | Artikel und Beiträge

Zeige Ergebnisse 1 - 20 von 66

2022

Schörner, Günther ; Schreck, Veronika. / Production and Trade in Late Republican and Imperial Inland Etruria : Integrating Archaeological and Archaeometric Results of the Val di Pesa and Val Orme-Project. The Rural Foundations of the Roman Economy. : New Approaches to Rome's Ancient Countryside from the Archaic to the Early Imperial Period. 2022. S. 57-62

2020

Hagmann, Dominik. / Molino San Vincenzo : A Roman Rural Site in the Pesa Valley. The Vienna Orme and Pesa Valley Project: Proceedings of the International Workshop held at Vienna, June 22–23, 2018. Hrsg. / Günther Schörner. Vienna : Projektinitiative Roman Rural Landscapes am Institut für Klassische Archäologie der Universität Wien, 2020. S. 25-50 (Roman Rural Landscapes Monograph Series, Band 1).

Hagmann, Dominik. / Practicing Digital Archaeology at the Vienna Orme and Pesa Valley Project. The Vienna Orme and Pesa Valley Project: Proceedings of the International Workshop held at Vienna, June 22–23, 2018. Hrsg. / Günther Schörner. Vienna : Projektinitiative Roman Rural Landscapes am Institut für Klassische Archäologie der Universität Wien, 2020. S. 221-234 (Roman Rural Landscapes Monograph Series, Band 1).

Schörner, Günther (Herausgeber*in). / The Vienna Orme and Pesa Valley Project : Proceedings of the International Workshop held at Vienna, June 22–23, 2018. Vienna : Projektinitiative Roman Rural Landscapes am Institut für Klassische Archäologie der Universität Wien, 2020. 281 S. (Roman Rural Landscapes Monograph Series, Band 1).

Schörner, Günther ; Hagmann, Dominik. / Cura cultorum novalium (Col. II 2, 14) : Archäologische Untersuchungen zur römischen Feldgraswirtschaft. Römische Landwirtschaft: Beiträge der AG Römerzeit auf der Verbandstagung des WSVA und des MOVA, Würzburg, 1.–2. April 2019. Hrsg. / Lucia Formato ; Elisabeth Krieger ; Felix Lang ; Sarah Roth ; Stefan Traxler ; Annina Wyss. Band 12 Salzburg : Universität Salzburg, 2020. S. 137-143 (ArchaeoPlus : Schriften zur Archäologie und Archäometrie der Paris Lodron-Universität Salzburg).

Hagmann, Dominik. / Digitale Archäologie in einer sozialen Dimension : Überlegungen zu sozialer Inklusion und Open Science in der digitalarchäologischen Praxis. Akten des 17. Österreichischen Archäologentages am Fachbereich Altertumswissenschaften, Klassische und Frühägäische Archäologie der Universität Salzburg vom 26. bis 28. Februar 2018. Hrsg. / Lydia Berger ; Lisa Huber ; Felix Lang ; Jörg Weilhartner. Salzburg : Universität Salzburg, 2020. S. 121-130 (ArchaeoPlus : Schriften zur Archäologie und Archäometrie der Paris Lodron-Universität Salzburg, Band 11).

Hagmann, Dominik. / Überlegungen zur Digitalen Archäologie und zu ihrem Verhältnis zu den Digitalen Geisteswissenschaften. Digital Humanities Austria 2018: Empowering Researchers. November 29–December 01, 2018, University of Salzburg, Austria. Hrsg. / Marlene Ernst ; Peter Hinkelmanns ; Katharina Zeppezauer-Wachauer. Wien : Austrian Academy of Sciences Press, 2020. S. 74-78

Langendorf, Alarich ; Steininger, Andreas ; Lindinger, Volker et al. / Archäologische Georadarmessungen im Stift Göttweig. Beiträge zum Tag der Niederösterreichischen Landesarchäologie 2020. Hrsg. / Franz Pieler ; Jakob Maurer. Asparn an der Zaya : MAMUZ Schloss Asparn/Zaya, 2020. S. 87

Hagmann, Dominik. / Digitizing the Roman Rural Landscape in Noricum : Möglichkeiten und Grenzen digitalarchäologischer Studien zum Hinterland einer römischen Provinz. Beiträge zum Tag der Niederösterreichischen Landesarchäologie 2020. Hrsg. / Franz Pieler ; Jakob Maurer. Asparn an der Zaya : MAMUZ Schloss Asparn/Zaya, 2020. S. 63-70

Schörner, Günther. / Introduction. The Vienna Orme and Pesa Valley Project: Proceedings of the International Workshop held at Vienna June 22-23, 2018. Hrsg. / Günther Schörner. Projektinitiative Roman Rural Landscapes am Institut für Klassische Archäologie der Universität Wien, 2020.

Schörner, Günther. / The On-Site Surveys at Molino San Vincenzo. The Vienna Orme and Pesa Valley Project: Proceedings of the International Workshop held at Vienna June 22-23, 2018. Projektinitiative Roman Rural Landscapes am Institut für Klassische Archäologie der Universität Wien, 2020. S. 51-76

Zeige Ergebnisse 1 - 20 von 66